"De opleiding combineert de theoretische achtergrond van de aanbestedingswetgeving met de praktijk d.m.v. de e-Procurement demo omgeving. Stap per stap opleiding. Zeer goed te volgen."
"De lesgever kent de materie bijzonder goed. Er was ook voldoende ruimte om praktijkgerichte vragen te stellen.
Het is wel handig dat deelnemers enige kennis hebben van de wetgeving op de overheidsopdrachten, aangezien het de toepassing van deze wetgeving is. Prima opleiding!"
- Beperkte groep, veel interactie en tijd voor vragen
- Zeer concrete, hands-on cursus
- Uitgelegd in mensentaal
- Uitleg van de expert zelf
Anja Palmaerts
- Reeds 15 jaar geldt Anja Palmaerts als expert in Wetgeving Overheidsopdrachten.
- Zij is geaccrediteerd trainer e-Procurement FOD BOSA, gaf inmiddels meer dan 150 opleidingen en begeleidde meer dan 1200 deelnemers.
- Haar opleidingen richten zich zowel tot ondernemingen als administraties.
- Anja heeft 20 jaar ervaring op vlak van inkoop. Haar specialisatie is indirect spend (facility, ICT, professional services, …) zowel in de privé- als publieke sector.
- Zij is een veelgevraagd keynote speaker op congressen en gastjurylid.
Ralph De Wit
- Ralph is hoofddocent aan Faculteit Recht & Criminologie van de VUB en docent aan de Antwerp Maritime Academy. Thans doceert hij verschillende cursussen aan deze instellingen
- Hij publiceert regelmatig artikelen over diverse onderwerpen in binnen- en buitenlandse tijdschriften en treedt op als spreker op congressen
- Ralph vervoegde de balie te Antwerpen in 1996. Zijn praktijk is toegespitst op nationale en internationale contracten (inclusief contracten met de overheid), verzekeringen, internationaal vervoer en maritieme zaken
- Hij is arbiter bij CEPANI (het Belgisch Centrum voor Arbitrage en Mediatie)
- Ralph is geaccrediteerd opleider e-Procurement
e-Procurement: e-Notification en e-Tendering: hoe publiceer ik overheidsopdrachten en hoe ontvang ik elektronisch offertes (1 dag)
PROGRAMMA
- e-Notification - Hoe elektronisch een overheidsopdracht publiceren
- Het juridisch kader - e-Procurement
- Toelichting bij de verschillende modules
- De doelstellingen van e-Procurement.
- Wat heb je nodig als bestuur: welke zijn de technische vereisten?
- e-Notification
- Verschillende types gebruikers: anoniem, ondernemer, aankoper (superuser, user & editor).
- De functionaliteiten als gebruiker.
- Inloggen als aankoper.
- Beheer van organisaties.
- Beheer van gebruikers.
- De verschillende fasen van e-Notification
- Publicatie van een opdracht.
- Opladen van documenten.
- Een wijzigingsbericht aanmaken.
- Het beheer van een beperkte procedure (selectie van kandidaten en online uitnodigen van geselecteerden).
- Andere mogelijkheden: “Freemarket” en “archivering”.
- Eerste kennismaking met e-Tendering - Offertes/aanvragen tot deelneming elektronisch te openen
- Verschillende types gebruikers: ondernemer, opener & dossierbeheerder.
- Parameters instellen en een dossier activeren.
- Veiligheid, privacy en elektronische handtekening
- Wat is een handtekening?
- Wat is het principe van de elektronische handtekening?
- Wat is de bewijskracht van de elektronische handtekening?
- Elektronische ontvangst van de kandidaturen en offertes
- Moet u een ontvangstbewijs verstrekken?
- Wat moet u doen als de ingediende digitale offerte een virus bevat?
- Opening van de offertes
- Wat moet u doen om de offertes te openen?
- Een PV van opening opmaken.
- Validatie van offertes
Op 29/03/2022 verzamelen we fysiek in een coronaproof omgeving. Kostprijs 450€/dag exclusief BTW. Minimaal 5 en maximaal 9 deelnemers. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing. Het Covid Safe Ticket kan gevraagd worden ter bescherming van de deelnemers.
Een echte e-Procurement tovenaar worden? Boek snel die opleiding!
Opleidingsdatum: 29/03/2022 09:00 tot 17:00
Registreren
Vul de volgende gegevens in a.u.b.