e-Procurement voor openbare aankopers

e-Procurement: e-Notification en e-Tendering: hoe publiceer ik overheidsopdrachten en hoe ontvang ik elektronisch offertes (1 dag)

PROGRAMMA

  • e-Notification - Hoe elektronisch een overheidsopdracht publiceren
  • Het juridisch kader - e-Procurement
  • Toelichting bij de verschillende modules
  • De doelstellingen van e-Procurement.
  • Wat heb je nodig als bestuur: welke zijn de technische vereisten?
  • e-Notification
    • Verschillende types gebruikers: anoniem, ondernemer, aankoper (superuser, user & editor).
    • De functionaliteiten als gebruiker.
    • Inloggen als aankoper.
    • Beheer van organisaties.
    • Beheer van gebruikers.
    • De verschillende fasen van e-Notification
    • Publicatie van een opdracht.
    • Opladen van documenten.
    • Een wijzigingsbericht aanmaken.
    • Het beheer van een beperkte procedure (selectie van kandidaten en online uitnodigen van geselecteerden).
    • Andere mogelijkheden: “Freemarket” en “archivering”.
  • Eerste kennismaking met e-Tendering - Offertes/aanvragen tot deelneming elektronisch te openen
    • Verschillende types gebruikers: ondernemer, opener & dossierbeheerder.
    • Parameters instellen en een dossier activeren.
    • Veiligheid, privacy en elektronische handtekening
    • Vertrouwelijkheid en integriteit van de handel.
    • Wat is een handtekening?
    • Wat is het principe van de elektronische handtekening?
    • Wat is de bewijskracht van de elektronische handtekening?
    • Elektronische ontvangst van de kandidaturen en offertes
    • Moet u een ontvangstbewijs verstrekken?
    • Wat moet u doen als de ingediende digitale offerte een virus bevat?
    • Opening van de offertes
    • Wat moet u doen om de offertes te openen?
    • Een PV van opening opmaken.
    • Validatie van offertes

Een echte e-Procurement tovenaar worden? Boek snel die opleiding!